ID488111736

I'm a Mess - Ed Sheeran

陆维luv baker:

【“抱歉,这是我第一次恋爱。”】

黄老板的神专《X》中相当不错的一首。25岁的Ed,能自如运用吉他弹奏出各种情感,无论是中土气息还是颇有本土特色的小清新。

这一首怎么听怎么像中土战士谈恋爱……

歌词(翻译来自酷我)

Ooh I’m a mess right now

哦,我现在一团糟 

Inside out

彻底地混乱 

Searching for a sweet surrender

寻找一个甜蜜的借口投降 

But this is not he end

但这不是终点 

I can’t work it out

我不能解决这个问题 

How? 

该怎么做 

Going through the motions

敷衍了事罢了 

Going through us

我们只是敷衍了事 

And though I've known it for the longest time

噢,我一直都知道 

And all my hope

我所有的希望, 

All my words are all over written on the signs

我所想说的话 这些迹象早已显现 

But you’re my road walking me home

当你陪我一起走在我回家的路 

Home, home home home

回家的路 

See the flames inside my eyes

燃烧在我眼里的热火 

It burns so bright I wanna feel your love

激烈的燃烧着那是对你的爱的渴望 

Easy baby maybe I’m a light

宝贝也许活着这就不难 

Before tonight I wanna fall in love

在今晚之前我想坠入爱河 

And put your faith in my stomach

给我你的信仰 

A mess of this time

我陷入困境 

Late last night

昨天深夜 

Drinking to suppress devotion

不停的喝着酒抑制自己的情感 

With fingers intertwined

手指也感受到这局促不安 

I can’t shake this feeling now

我无法摆脱这种感觉现在 

We’re going through the motions

我们只是敷衍了事 

Hoping it stops

希望你能停止 

And though I’ve only caused you pain

我只带给你痛苦 

You know with all of my words

你知道 我想说的话 

With all this beloved

从未说出口 

Although all the lies spoke

尽管你诉说着爱意 

When you’re my road walking me home

当你陪我一起走在我回家的路 

Home, home, home home

回家的路 

See the flames inside my eyes

燃烧在我眼里的热火 

It burns so bright I wanna feel your love

激烈的燃烧着那是对你的爱的渴望 

Easy baby maybe I’m a light

宝贝也许活着这就不难 

Before tonight I wanna fall in love

在今晚之前我想坠入爱河 

And put your faith in my stomach

给我你的信仰 

And for how long I’ve loved my lover

无论多久,我会永远爱你 

For how long I’ve loved my lover

无论多久,我会永远爱你 

And now, for how long, 

无论多久, 

long I’ve loved my lover

我会永远爱你 

Now, now, for how long, 

无论多久, 

long I’ve loved my lover

我会永远爱你 

Now now, for how long, 

无论多久, 

long I’ve loved my lover

我会永远爱你 

(And I feel loved) 

(我的爱) 

For how long, long I’ve loved my lover

无论多久,我会永远爱你 

For how long, long I’ve loved my lover

无论多久,我会永远爱你 

Feel it all over now

觉得这一切都过去了 

For how long, long I’ve loved my lover

无论多久,我会永远爱你 

Now, now, for how long, 

无论多久, 

long I’ve loved my lover

我会永远爱你 

Feel it all over now

觉得这一切都过去了 

For how long I’ve loved my lover

无论多久,我会永远爱你 

Now now

现在 现在 

For how long, long I’ve loved my lover

无论多久,我会永远爱你 

Now, now, for how long, 

无论多久 

long I’ve loved my lover

我会永远爱你 


评论

热度(177)